domingo, 14 de octubre de 2012

Article:Empresa incompetent.

M'ha encantat l'article de  La Vanguardia - La Contra - Gabriel Ginebra (esp.) on parla d'una realitat que visc d'aprop... la empresa que promou la incompetència.
Presenta el llibre "El japonés que estrelló el tren para ganar tiempo" (Ed. Conecta)
Anteriorment ja havia escrit: "Gestión de incompetentes (cómo diagnosticarla y cómo tratarla, en empleados y jefes)"

Estic d'acord del tot amb el que comenta i em quedo, especialment, amb aquests fragments:
Fragment
La experiència
...muchos supervisando y pocos trabajando...
 La empresa sufre megaloencefalia...
Un comité de Direcció de 13-15 persones i ...
17 comites de promoció d'activitats!!!!!
...Una cúpula de directivos que planifican y revisan demasiado lastra la empresa...Fins a 7 signatures i 3 comites (format pels mateixos que han de signar) per a qualsevol millora
...Son muchos los comités de calidad que conozco en los que se habla de todo excepto de la calidad...Bàsicament de quin ha de ser el circuit d'autoritzacions més que del que s'ha de fer realment...
...Procedimientos de objetivos que no orientan; verificaciones inútiles;
programas de calidad que son papel mojado; cargos que sólo se "ejercen" nominalmente...
- Càrrecs que no tenen recursos per a ser executats
- Verificacions que ja no tenen sentit
- Procediments que no tenen recursos per a ser executats realment.
...personajes mediocres en su profesión pero pulidos en el arte del procedimiento...
... acaban dejando en un segundo lugar a las personas con más oficio o creatividad...
Nomès cal veure el organigrama de la empresa i la relació entre producció i gestió+control+auditoria+....
Fracasamos por pequeñas nimiedades:
  • por no saber escucharse
  •  no encajar una humillación,
  • faltas de agradecimiento,
  • no aprender el arte de la comprensión...
Per sort proporciona algunes pistes de com millorar-ho:
  • ...recuperar sus microhabilidades, todo eso que no sale en los currículum: saber convencer, tener paciencia, contestar bien al teléfono...
  • ...reducir sus objetivos, no exigirles más de lo que pueden dar...

No hay comentarios:

Publicar un comentario